francobollo

haha yees that is todays wooord .. riight fiishy ?? LOOL det är italienska för frimärke .. or should I say somaliska =P since we stolen some italian into our own language =P hahah


anywayz gjorde min ärenden idag ... träffa fishy <33 oxåå down town for a while .. u always make me laugh .. we had a good time .. for that half hour ;D

ska betala en räkning for a crib I dont even live in anymore nuuu

ciaociaoo <3

because i'm board

har trixat & fixat lite med bloggen.. it still looks like crapp .. anywayz jag har jag icke gjort mkt .. ätit å nu sitter jag framför datan .. ska snart in å städa mitt rum ... och förhoppningsvis =P insha'Allah ska jag sätta med å bara plugga plugga plugga =P.. ska snart in på oru.se min kära hemsida *lool* .. ska planera min utbildning.. fylla i vilka kurs som match dom här i Öre Uni och de jag läst i norrland... *studievägledaren* gav med ba papperna och sa att jag skulle fylla .. I guess att jag får VÄDLEDA MIG SJÄLV .. heeeeeeeeelt enkeelt .... not lookin forward att träffa henne den 7:e


Igår busringde jag fiiishy =P hahahah .... jag ba *muhahaha* ååå sen laa på ;) she's the one with phone-money .. såå hon ringde back ...  a little up shaken =P haha *lool*.. It was nice talking to U fiiishy piiishy <3


Just nu det ju dom här mellan-dags reaorna ... what the heecka dra med upp till stan ... dom rear ändå ba ut ugly stuff =P.. and buy the way I brooke .. ska få lite money of momma =) ... Har mååååånga ärenden på måndag down town .. ska in å se vad de har å erbjuda dåå. Hopefully i'll find a some sweatshirts =)


Have a nice friday ;D ciaociao 

and oh yeaah .. jag var inne på facebook nyss .. och gissa vem jag hittar =P SAAAARINA MOHEBAAALIII .. giirl I knew i had to have one =P .... Btw hur har du det i USA hunnie???


sååå nu är det *Ciaociaoo*


there was funky somali girl, from funky somali town =P

haha never mind min rubrik .. haha har lyssnat på kung fu fithing nu ett tag =P haha .. anywayz idag har ej gjort mkt .. softat framför datan typ ... har försökt ladda upp bilder on my old crib .... men blogg.se e såååå trööögt .. måste minska storleken and stuff först =/ orkaah ..
what have u been up to today .......



oooh jag är sååååå sugen på chookald .. men det e stäängt överallt =P freakin x-mas .. hehe .. får väl köpa imorron I hope =P


byebye .. and enjoy the kung fu panda video =P / luuuuuve

so I'm back !(?)

Nu har flyttat tillbaks till örebro, my sweet ol' city ...fast jag är ju fortfarande folkbokförd i övik .. hmmms måste dra till skatteverket soon åå fylla i papper .. soo i can get my mail over here at mamas house..Gonna miss everybody in övik norrland, jag hade en toppen termin därborta ... trevliga klasskompisar (speicellt siw,elena å maria =P), skolan va ny å frääsh, studierna gick jätte braaa ;D och staden va liten å mysiig =)
Bara ett par dagar kvar of this year , och de dagarna täänker jag bara sooofta & sova ... i januari blir det back to reality .. plugget åå mkt som ska göra..


anywayz orka inte skriva ett låååååååång blogg-inlägg today .... lägger upp lite bilder senare .. from my lates trip to norrland ..just some pic of my little crib and stuff


ciao ciao for now <3

@3£78öägkgj

orkaaaaaaaaaah

say goodbye

ska hem å städa lägenhet all night looong .. har ej gjort det ännu ... sa goodbye to my dear classmates ..

fick tillbaks vetenskapstentan .. giick assbraaa ;)

well well byeee har så mkt å göööra

one and ½ day left

och jag har ännu inte städat lägenheten .. har sooftat lately too much .... my favorties frieends are siick .. hoppas jag får se dem imorgon .. ska säga hejdå tomorrow och få tillbaks en tenta (oooh loord,, vill jag få tillbaks den, vaa har jag fått ??)

i have taken some photos of the city .. eller slutade efter ett tag ... såg efterblivien ut ute på stan med min digitalkamera haha .. wannabe fotograf =P

på torsdag insha'Allah börjar min resa hemåt =) hopefully it will go well <3

sarre have fun i usa .. och nema vi ses under veckan


muuuch loove / ciaociao

.............................

tillbaks i öviiiiiiiik


snow ??

vart kom all denna snööö ifrån ?? jag vakna and everything is covered in snow outisid... hmmm i dont even wanna imagine what it is like up north =P

det här blir mitt sista inlägg I guess for now i öree ... we'll be turning to norrland insha'Allah ;D redan imorgon.

hopefully I'll se yaaaa'll agaaain veeeery veery sooon

ciaociao .. ska handla mat med mommy <3 nuu ;D



greaaaaaat daaaaay with my urtoos ;D

såååå kul det va att baaaaaaa varaaaa with the urtos .... u girls are tha moooooost fun persons I know to be with ;D

anywayz went to Uni idag around 11-tiden ... träffa nemooo först .. heheh vi gick fram å tillbaks i korridorerna i jakten på min SIYO.. haha och hela tiden tog vi & gick omkring och åt pepparkakor dom dela ut i l-husets korridor .. haha jäkla peppakakspundare ... när vi väl hitta min siyo .. kunde intee hon komma in i ladk (lad-bok ?? what the heck heter deeet) föräns efter luunch-tid (hhms min siyo satt bwt i avdelning för funktionshindrade, that's where they sent me .. ).. I väntan på sarre ,, gick vi till musik högskolan där fishy köpte en kyckligssallad.. sen högg jag i .. sen när sarre kom gjorde hon oxå det .. hehe det sååg så gulliigt ut ... tre pers på en låda kyckligenssallad with our foorks hahah ... Sen we went to sarres siyo whiich waas muuch niicer =P. and oh yeah .. sarre hade inga lektioner,, vilket hon trodde hon hade .. hahaha .. buut it made more time for us to beee ;D

Theeeeeen ...Fick sarre äntligen visa upp sin nya bil ....wooow den va styyliiish ;D green/blue little cosy toyota, sarre was a good driver in it oxåå ;D . we crused to M-berg  ,,, som har blivit stöörre och mer moodernt .. haha i been away too long I guess =P.. Nu ser det ut like a real mall-center... flumma omkring .. kolla stores, eat chocolat .. talkeeed and laaugheeed our asses of =P

på väg hem we had some trouble ... I was a baaaaad navigator .. haha sarre fatta inte mina vägbeskrivningar i mörkret hahah.... tills sist lyckades vi köra to my neighbourhood .. thanks for the ride home sarroos ;D.. and fishy&sarre crused to theeir hood .. faaar away from mine..

I had a good time with U giiirls <3


Friends are Crazy Icon                 Without Giving Up On Icon


2morrow (om jag orkar leva till dess)

såå ska jag ut å göra en del saker ... ska till uni och hämta ut en tenta jag gjorde i juuni .. hahah sååå efterbliven jag e .. sen ska jag se om the urtos befinner sej i Uni...

then got some äreden with mom downtown..

well well gotta gooo .... gonna tell ya somethings tomorrow om jag träffar er ( sarre&nemo) which i wont be writtting on this blog entry right now =P

!!!!!!!!!!!!!!

orkar inte med allt !!


so much to do !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



life is hard !

eid mubarak / ciid wanagsan


ööööööööhhhhhhhh

försökte göra finaste bloggdesignen .. men allt blev bara cp .... så får blogga with this .. untill my desigskills are back !
va i Lidl (uttalas av mej Lideeeeeeeel) hehe länge sen I have to say .


Anywayz det känns som om jag borde göra nånting.. veeet inte vaad !!! It feels like i'm missing out on so many things =/
insha'Allah if I get to live .. 2009 will be a year of change for moi .... change i mitt fall betyder .... less lazyness ... and more stuff done !!!!!!!!!!!!!!!!!!




Hijab on runway? hihih
Så här ska jag gå kläd i vår/sommar ... hahha eller inte =P


ciaociao <3 ayoo loves u all

rise n shine

hur e eran löördaaag ?? =D

today was a good day (thanks to my girls*urtos*)

Heheh det va jätte kul att träffa mina 2 sötisar ... last time was augusti =/..


som vanligt hade vi aaasssskuul =) . det börja med att de möte mej vid buss-hlp .. försökte skrämma dem .. men det sluta med att vi alla skratta ... hela dan var juust soo fun .. som vanligt när vi e ... bakade kladd-kaka .... tog oss igenom massa diken,gräsplaner, stenar och skog .. bara för att köpa glass =P .. anywayz we ate kladd-kakan + massa godis till .. hehe skratta sönder oss .. fotografera våra ugly momements, talked about old memories and gossip *inget bad gossip där man snackar skit om människor & hittar på stuff, utan vad som har hänt lately* =P... sarre gave me & fishy .. fiiiiiiiiiinaste armbanden ... thaanx babe <3
Rave on sarinos =P have fun in Åland cruse ..


det va såååååååååååååå kul att träffa er igen ... Next time .. fooood ;D .. no sweet things =P
Together we are the beeeeeeest <3



byebye <3

natii nattii

hemma igen i gamla fina örebro =P .. allt ät det förr in a way! alhamdulillah resan gick bra.

imorgon träff with the urtoos (längtar)

go natt =)