den döda bloggens återkomst

SALAAAAAAAAM underbariingaar

jag har faktiskt INTE glömt min blogg ! as a matter of fact! jag har loggat in på den många gånger,, sen skrivit lite och sen tagit bort för att jag tyckte det inte såg bra ut . LOOL på mej. men sen människa är jag ;D *sometimes* bara. ehmm

Ramadan Kariim alla musilmer. Ramadan började förra lördagen, så nu denna lördag har vi fastat EN HEL VECK . wow Masha Allah =). måste säga ramadan in this neighbourhood I live in is a good time. alla kvinnor som inte har slöja. tar på sej slöja. alla e extra vänliga and so on. lovely ! det borde vara så ALL YEAR AROUND .
Trots den otroligt långa tiden man fastar, så känner jag ingen hunger alls =/, jag tror nog we people that live in scandinavia är dem som fastar längst av alla musilmer this year .. Men det spelar ingen roll, jag lovar OM det var bestämt att fasta hela dagar i would to it. for my lord, my creator, Allah (swt)
So far har det vart underbart, fasta, läsa & lyssna på koran, pray extra much, va extra snäll och äta lost of sambusii & timiir *lol*

    

Sommaren är slut ! yeah :( . har tillbringat hela sommaren working. heltid dessutom. så jag har tillbringat min sommar mesta dels inom jobbets väggar. Det va för varmt i början av sommaren . och för regnigt på slutet. aaaaah typiiiskt swedish summer .. men lite skooj har det oxåå vartiit .. vart lite with my urtoos .. visited nemos crib, sen har vi haft lite reunion med oss standarn ppl jag,sarre,nema sen anna&froggy. said goodbye to sarina som har sitt nya liv i holland :(, gratulerat froggy till hennes förloving.. But mosly this summer have all been about makiiing moneeeeeeeeey !!

Ny mobil har jag skaffat mej . wiihooo, about time, vaa ? har haft min gamla siemens i fem år. My new phone is NOKIA 6600 FOLD, loooveee iiiit .. den är allt en ayaanoo mobil ska vara ;D. köpte den första veckan . vikbar, mp3spelare,radio, kamera, högtalare, internet, epost. yeaah the list is long. i like it


   




Uni, börjar nästa vecka på onsdag, honestly i dont want to go back to school, mera sommarlov !! well at least until ramadan is over ? hmms. Nää men det kmr att bli trevliigt att börja plugga igen och se klassen. den termin har vi dessutom en intressant praktik. niice. Imorgon måndag inshaAllah ska jag åå någa tjejer i klassen träffas, jag ska bryta fastan med dem.. jag e såå icke social  av mej lately. har ingen lust att umgås och gå ut i *samhället* hehe, men måste va mer social av mej nuu !



Det blev ett långt inlägg , jag har har tagit bort min gamla design, now its all plane simple white som gäller, min mer allvarliga sida har kommit fram :D

Alloooraaaa Ciiiiaooooo ♥


Kommentarer
Nema säger:

Den döda bloggens återkomst?, hahah well yeah u got it right! snygg blogg btw! Go ayaana (goes girly =p) hehe. njut av din sista dag av sommarlovet lol.

snygg mobil, påminner mig om min 3G =( som bara dog efter 5 år!

2009-08-31 | 23:51:51
Ayoo säger:

ja fast mkt mindre än dej 3G =P

2009-09-01 | 00:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback