EID MUBARAK

haha mina sööta örebro bruudar ;D har firat min eid on the low haha .. ska hem & fira nu .. ska kööpa ymmie stuff to eat .. vart hela dan på sjukhemmet .. gaaah dont like early mornings ... jag *försov* mej imorse ;D .. orkah be there 7,00 .. atleat they get paid for it .. noot MOOI .. imorgon börjar 13,00 aaaah sköööönt..  Eeh orka skriva om min boring praktik .. som sagt idag är EIIIIIIIIIIIIIID 



Eid Mubarak mina underbara sööta fishy&mahtma .. och alla ni andra som läser min blogg. whic I dont its veery few ..


EID MUBARAAAK EVERYBOOOODY

(af somali) CIID WANAGSAAN URTOOOS hahahahha <3

Insha'Allah hoppas jag kan fira den nästa Eid med er ...

/// muuuuch looove

random

kom lite försent idag på praktik platsen typ 10 minuter ,, men det gjorde inget ,,, det var så freakin svårt att hitta dit haha åå jag morgontrött .. och min *riktiga* nurse handledare  var inte äns där idag ., i got the wear other cloth that wear not so nice haha .. red top and white pants .. it where their scrubs .. men imorgon ska jag välja ut ett par finare .. minnsan !! ;D haha

ajja första dagen gick suuuper braaa =D min handledare ,, asså hon the lady jag gick med var från örebro.. haha what a random world haha *lool* .. och hennes dotter åkte till örebro för att plugga .. *lool*
alla var jätte trevliga förutom en ... ;P eeh annars e allting okej I gueesss...
Arbetstiderna suuckz .. måste prova på kväll sometimes oxåå =/ orkaaah ... till 21,00 or 21,30 .. dont wanna .. but im gonna ,, cuz i have too



I'M SOOO FREAKIIIN HOME SICK,, HAHA NEVER COULD I THOUGH THAT I COULD ACTUALLY MISS ÖREE hahaha.hfjdghjfdghfjdghfjkhj hhahaha gaaaaaaah *lool*

Imorgon är det Eid the way many has predicted... Eid Mubarak

// Love,, ayoo från skogsbergen <3

1 month

imorgon har jag bott här i 1 månad,, well tiden går realtivt snabb i guess.

alltså 3 månader kvar insha'Allah till i return to öreeeet .. eller ?? hehe hope so ;)

imorgon ska jag ut på praktiken, hope they like me ..

denna kommande vecka är det oxå Eid, trevligt trevligt =)

nu är hösten veeerkligen här .. blanden på träden har börjat få olika färger ,, men dom har inte börjat lossna ännu .. men blåsiigt äre.

aja ha en trevlig vecka 40 söötiisar

// I miss u all


^^

trevlig helg ♥

love ayoo

torsdag

jag & grupp har nu en stund på morgonen jobbat ihop med vårt rollspel / mini teater.. nu är manusets grund klaart ;) ... vi har oxå delat in hoss i två & två gällande den skriftliga delen ... which is good ..


nästa vecka är det ut i praktik ,, mitt sjukhem ligger 20 minuter away from my home .. gaaaaah måste promenera ... busstrafiken i den här stan är döööööd ,, typ de går varannan timme ... åååh miss örets bussar haha

På Eid kommer jag förmodligen vara ute och arbeta i praktikplatsen .. suuuuuuuuckz,, men men jag får göra det bästa av saken ,, eller huuuuuuuuur ??

allt rullar på förfullt ,, snart ska jag betela mi hyresräkning ,, wooow first time ... i'm soooo adult *lool*

allora ciiiaooo belllaaz =)




ayooo, thaaa muslim nurse, watch out ;D


happy days in norrland

heeeeeeeeeeeeeey söötiiisaar ;D


hur mår ni?? *lol* försöker starta en konversation med er haha..


anywayz för min del rullar plugget på förfullt ... jag SUUPER TRIVS här ..

igår hade vi lång dag .. två direkt sända föreläsningar från Umeå, det är rätt såå coolt ska ni veta ... när man ser en föreläsare från en annan stad direkt sänd som vi kollar på storskärmen .. man koncentrerar sig bättre än att man har förläsaren framför sig.

idag var vi hela dagen i sjukhuset ,, hehe jag kom 10 min försent .. dom här backarna(oki mer som berg =P) tar all kraft ur en ... direkt när jag vakna på morgonen fick jag vandra upp för berg för att komma till sjukhuset, dom dit svettig å försökte få tiibaks andan =/ .. anywayz idag träna vi hur man tvättar people , med sår och resten av kroppen .... kolla temp, adning & blodtryck .. Vi fick borta tänderna på varandra haha ..
Jag fick jobba ihop med my favorite class mate =D hon e super erfaren .. so det va jätte bra ,, övningarna gick bättre ..

Grupparbete är i rullning .. idag fick jag (vi ?) veta att en i vår grupp har hoppat av hela utbildningen ,,, hon tyckte det va för stort ansvar .. soo she decided to become undersköterska istället ...  det va synd ..hon va en schjyst tjej .. Nu blir vårt rollspel en person mindre .. which means more acting for the rest of us *lool* haha .. should I be happy ??

För övrigt alla e jätte snälla,, jag & en annan tjej i klassen fick skjuts hit ner till inner stan av my favorite class mate haha *lool*,, så slapp vandra ner för backarna hahaa..
Men meeeeeeeeeeeeeeeeeeeen wanna tell ya,  it still suckz being here .. becuz I miss er mina mahtma&fishy söötnoosar <3 och min familj .. No matter how snälla alla i klassen e ,, eller hur bra stan är .... There is no place like örebrooooooooo ;D *lol, kommer ångra mej när jag väl e tibax där hahah*


Vädret är jätte fiiiiint här btw ska ni veta .. soooliigt ;D


Hur går skolan för ??? Hur i livet i gamla uni??? Goooooooooossshhh vad jag saknar eeeeerrrr <3
Blogga f*rih*l*v*** !!! need to know just a bit

Allora ciiiaooo ,, handla lite saker sen ska jag till mi casa ;)

okii glöm ej åå kommentera ,, annars sooov med ett öga öppet =P

<3 in my mind

None

my head

aaaj all vind har blåst in i mitt huuve ,, det e väldigt blåsigt här ..


haft en låång dag .. har varit i sjukhuset all day med Uni .. 10,00 - 15,00... först grupparbete .. sen lektion på ktc om hur man lyfter tunga patienter, bra lyft teknik som ej tar på ryggen och bädda =P
sen gick jag å två andra tjejer å checka efter vår praktikplats ..  omg denna stad e verkligen utspridd =/ dont like it .. I miss öreeet <3, but im gettin used to it now ;D since everybody is so so soo niice to me ;D haha *lool*

aja ska dra hem snart ,, handla å sen laga mat väl hemma ..


allooora ciiaoo *woow läänge sen jag använde den där hejdå-frasen* hehe no more *byebyee* haha



äntligen sitta på data =P

heey babes

hade läängaste daagen igåår .. från 9,00 till halv fem =/ gaaaaah

men det va kul most of the föreläsnings fria time ,, kan tala om att plugget har verkligen start nu ...

ni har blivit in dela i grupper .. och vi ska göra roll spel ?? inför halv klass !! gaaaaaaah dööda meej .. haha hallååå jag kom inte hit för att jag valde skådespeleri / teater utbildningen hahaha =P ajjaaa för väl göra the best of the situation .. haha men det e låångt kvar .
det va kul å dra upp till stan with the giirls oxåå under den låånga raasten.

har såå mktmktmktmktmmkt ! stress ,, igår hade vi info om att plugga utomlands en termin ... dom hade conections över hela världen... i afrika hade dom tanzania , dar es salam ;D skulle ej tacka nej å dra diit ..


men men brudar jag saknar er ... och sweet fiishy hoppas du har kul i Uppsala .. och sweet sarre hoppas du har kul med din PR-maffia =P


byebyee <3

lunch rast

jaa habibisaar .. jag spenderar min lunch rast i en datasal haha .. tillsammans med två andra klasskamrater nu hihi =D

roligaste föreläsningen .. and it will continue after lunch


love u urtos <3


och updatera era bloggar dammn it ,, hallå hur annars ska jag spionera på er =P byebyeeeee

the clouds are here

soliga dagar i norrland är slut ... nu är det grått =/ daaah .. åå lite små kyligt.. hööösst !!


anywayz har haft en lååååååååång dag . ska dra mej åt snart ..

imorgon nya dag .. bloggar då =D


älskar er <3

nu har jag prata med nema,sarina & rana på telefon so I know hur det e med er ... froggy åker till UK redan nu på lördag =/ thats early .. aaja men kvinnan har längtat ..
sarre my sweetheart has done what she needed to doo ... best luck too you babe <3
nema my somalian other half ,, har fått mer somalisk sällskap i Uni haha ... loove u nemoo <3


byebye nuuu .. haha kan inte sitta här forever ... ska handla lite och sen plugga lite =P klockan e tjugo i fem redan =/

friidaay

heey babes solen skiner i norrland .. hehe ska ut från skolan å gå runt stans affärer jag bor ju trots allt mitt i stan hehe ...

anywayz life is good .. thank God .. but i miss U dear friends and mia familia ..

aja gotta make the best out of this antar jag ?? eller hur??

byebye för nu <3

this suckz

jag kom till skolan med värsta farten .. klockan var då fem i tio ... ååh när jag kmr till skolan ser jag massa ppl i dont know .. sen jag ser på schemat .. ååh guess what .. jag börjar 10,30 =/ gaaah wanna die

anywayz tog tiden nu för att checka blogg n stuff =P


joo söötnosar .. sarre fråga vad jag gör under dagarna ??
Well jag går hem å läser saker . tittar på tv och umgås med min mamma <3 som snart ska lämna meej ='( ...

vi går ut å promenerar  i den bergstad .. hehe det e sveriges san fransisco .. värsta mega backar för att ta sej runt stan .. åå det e en jätte fin hamn här .. mkt vatten & skog =P fast det e i *city* haha.
Det e alltid varmt .. i går var det + 18 grader å sol =D får se hur vädret blir idag =P


längtar tills jag kommer till öre , då jag får hänga ruunt med er igen .... ska söka snart in till öre ,, and hopefully blir jag antagen :D

byebye URTOOOS (hade nästan glömt jag bruka kalla er haha)

inlägg 2

har avslutat min lektion i filosofi & hälsa .. är här i bibliotektet för att lämna tillbaks bok och checka internet ;)
anywayz vi snacka religioner .. hehe tänkte mej som en liten föreläsare när vi diskutera Islam <3 hehe .. fick förklara things (a) hähäh *lol* .. som t.ex. att RAMADAN ÄR NUU =D

har hört att det regnar i öre?? true ?? här i norrland är det iallafall sooligt in my city..

åååååhhh va jag saknar er .. haha börjar låta desperat nu .. skriver det i varende inlägg .. men det e sant ... vill ej svära det e ramadan .. f*rih*lvte flytta hit tjejer =P

Åh bay da way . fasten här e typ plus 20 min =P hungra till extra *lol*

lol aja måste dra ... kan tala om att jag minskat/skärt ner mitt internet beroende till 90 % ..

byebye

monday

heeeeeeeeeyaan söötsaaaar <3

Guess who som har fått en ny kompis ?? Jaaag !!! Min polare heter TV hehe köpte en i fredags... What the heck om det finns kabel-tv i lägenheten why not use it ?? Hehe men internet finns ej =(

Jag va inne på msn nyss ... för första gngen since i left örebro =/ igen va inne .. hehe men men


jag saknar er galet mkt ... läste era bloggar nyss .... åååååhh mina bruder ... nema& sarre <3

fishy lycka till med körningen .. å sarina lycka till med allt and U know what hehe =D .. Btw fina nostalgic bilder på din blogg ... håller på grinar snart =/
å nilo ha så kul i gbg :D

aja måste sprinag ivägen till lektion börjar 13,00

älskar er <3

info

har precis avslutat min dag .. ska snart dra mej hemåt .. haha vilken rolig välkomest grej dom hade .. they sang spice girls låt den som dom kom ut med ... åå rihanna .. umberella ella ella =P


hur har eran dag sett ut ??

Tell me ?? Såå nyfiken ,, how is school or job för er .. or whatever ni gör om dagarna =P

Nytt nytt

hellooo =D

sitter i uni-biblotekt o bloggar nu en snabbis ,, har ju inget internet hemma =/ ..

well here I am in the north of sweden hehe ,,, nya klassen e oki .. alla e jätte snälla.. och skolan allt e NYTT .. hehe vi e dom första eleverna som vistas där ;D yeah

annars e allt oki här .. saknar bara er såå mkt .. mina vänner <3 öre <3 oxiiiii <3

hehe känns konstigt att blogga från ett publikt bibliotek .. så jag kan inte sitta här och skriva värsta texten =P hehe

mkt plugg såhär på en gång oxå.. vi ska ut på praktik vecka 40 redan  .. and i'm looking forward to it.


allora bloggar sometime soon <3

älskaar er mer än livet <3 hehe *eller ??* hehe nää loove u guys .. det e för er jag bloggar *loool* såå patetisk jag e =P

örebro sötnosar vi ses i december insha'Allah.. ramadan karim btw ..


Ha det bara riktigt göööttt